<< Zpět na základní stránku Petra


Programujeme s Petrem

Mnoho začínajících programátorů je postaveno před problém - kde začít? Který programovací nástroj zvolit a jak se v něm naučit snadno a rychle programovat? V následujících tutoriálech vám přinášíme návod, jak vaše představy realizovat pomocí programovacího nástroje Gemtree Petr. Přestože je jeho použití snadné, dosáhnete velmi brzy zajímavých výsledků a hlavně - naučíte se programátorsky myslet. Což se nedá říct o mnoha jiných nástrojích, ve kterých je programátor spíše designerem netušícím co se vlastně uvnitř jeho programu odehrává.

Nenechte se odradit dětsky vypadající postavičkou králíčka. Petr toho neumí zas tak málo. S Petrem pro vás bude hračkou vytvářet hry od těch nejjednodušších políčkových (po vzoru Karla) až po nejsložitější 3D. Vše, co potřebujete, je program Gemtree Petr, kterou si můžete stáhnout zde. V systému Vista může být nutné použít verzi bez instalátoru (jen rozbalte ZIP archiv do pracovní složky). V systému Linux použijte Wine emulátor. Nefunguje-li odinstalování (systém hlásí vadný soubor), použijte k odinstalování instalátor aplikace Petr nebo složku s Petrem prostě smažte. Nebudete-li si s Petrem v něčem vědět rady, zeptejte se zde na diskuzním fóru. A nyní již vzhůru k programování!

  Úvod: Seznámení s Petrem
 
Políčková grafika
Lekce 1: První kroky
Lekce 2: Petrova zahrádka
Lekce 3: Zahrádka s opakováním
Lekce 4: Zahrádka s podmínkou
Lekce 5: Petr chodí po značkách
Lekce 6: Petr v bludišti
Lekce 7: Ovládání klávesnicí
Lekce 8: Samá příšera
Lekce 9: Jak nakrmit hada (1. část)
Lekce 10: Jak nakrmit hada (2. část)
   
  Jak na vlastní sprajty
   
2D grafika
Lekce 11: Začínáme s grafikou
Lekce 12: Kreslíme "mišmaš"
Lekce 13: Vybarvi si sám
Lekce 14: Zátiší u potoka
Lekce 15: Kaleidoskop (1. část)
Lekce 16: Kaleidoskop (2. část)
 
 
   
Konzole
Lekce 17: Konzole
Lekce 18: Přesměrování
 
   
3D grafika
Lekce 19: Ahoj, 3D světe!
Lekce 20: A přece se točí!
Lekce 21: Pozor, padá hvězda!
Lekce 22: Lovíme minotaury (1. část, bludiště)
Lekce 23: Lovíme minotaury (2. část, ovládání)
Lekce 24: Lovíme minotaury (3. část, minotauři)
Lekce 25: Lovíme minotaury (4. část, střelba)
Lekce 26: Lovíme minotaury (5. část, zásah)
Lekce 27: Lovíme minotaury (6. část, lov)
   
Lekce 28: Jak na textury
Lekce 29: Vytváříme textury - 2D objekty
Lekce 30: Vytváříme textury - plochy
Lekce 31: Modelujeme chaloupku v Milkshape
 
 
 
 
   
Lekce 32: Metody 3D grafiky (1. část, úvod)
Lekce 33: Metody 3D grafiky (2. část, terén)
Lekce 34: Metody 3D grafiky (3. část, ovládání)
Lekce 35: Metody 3D grafiky (4. část, kamera)
Lekce 36: Metody 3D grafiky (5. část, obloha)
Lekce 37: Metody 3D grafiky (6. část, objekty)
 
 

<< Zpět na základní stránku Petra